Jorinaa ennen asiaa

Tämähän voisi toki olla toisinkinpäin. Nyt on kuitenkin tavoitteena näin Aleksis Kiven päivänä lisätä itse kirjoittamisen määrää. Helpoimmin se tapahtuu lisäämällä sanoja teksteihini eli pitentämällä blogikirjoituksiani ilman, että sinä, rakas lukijani kokisit aikasi valuvan hukkaan. Mikä pahempaa vielä, et enää palaisi sivuilleni hakemaan informaatiota ongelmiisi liikunnan saralla. Tai pikemminkin sen puuttuvan motivaation taltuttamisen avaimet jäisivät saamatta. Yksinkertainen tavoitteeni on liikuttaa ihmisiä enemmän. Tämän huolen jakoi aamulla Kurronenkin. Liikutko sinä 75 minuuttia rasittavasti tai 150 minuuttia kevyesti viikossa? Teetkö lihaskuntoharjoituksen isoille ryhmille kahdesti viikossa? Näin tehden loitonnat sydän- ja verisuonisairauksia esimerkiksi. Liikunnan hyödythän menevät huomattavasti paljon pidemmällekin. Miehiltä voisi kysyä kumman valitset mieluummin viagran vai lenkin, enkä nyt puhu maanmainioista Ikosen makkaroista. Kestätkö mukana, ovatko istumalihaksesi kunnossa, jaksatko ylipäätänsä keskittyä yhteen asiaan näin pitkään? Omilla sivuillani käynnin keskimääräinen pituus on minuutin ja viisitoista sekuntia. Otan tavoitteekseni pidentää sitä hallitusti hiljalleen talven mittaan niin, että keväällä 2020 ensimmäistä kilpailuraporttiani jengi lukisi jo sen puolentoistaminuutin ajan.

Ps. Terveisiä sille iloiselle keski-ikäiselle päiväkodintädille sinne Lappeelle.

Tuleva toimistoni