Maksimikestävyys

Nämä ovat kuulemma niitä ”paskoja” treenejä. Miltä kuulostaa tykittää 20 minuuttia urku auki tai pilkkoa se viiteen osaan ja juosta vieläkin kovempaa. Toki silloinhan siihen saa laittaa 2 minuutin palautuksen. Lienee sanomattakin selvää, että näitä harjoitteita ei tarvitse joka jampan tehdä. Tavoitteellisemmankaan kaverin ei tarvitse tehdä kuin pari kertaa kuukaudessa tälläinen treeni. Muistakaa aina kenelle minä puhun. Genreni on kuntoilijoiden maailma. Ammattitaitoni ja aikani ei riitä huippu-urheiluun. Oma aikani urheilijana on mennyt ohi ja valmentajana en kuvittele vielä olevani tuolla tasolla.

Näin kauden alussa on syytä malttaa. Minulla on nyt pieni käry testin myötä missä menen. Lähden juoksemaan kolmesta viiteen kilometrin toistoa. Vauhti alkaa kolmosella, jossa mielestäni juoksemisen raja menee. Huomenna kerron kuinka onnistuin ja millä tasolla menen. Tiedossa on kova treeni, enkä usko helpolla pääseväni missään kohtaa. Luotto on silti vahva ja näen itseni juoksemassa kaikki viisi vetoa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA